Sabtu, 08 Maret 2008

bukan itu

Bukan itu lagi yang aku cari.pujian dan kekaguman orang.
Bukan itu lagi yang aku cari. Penghargaan dan pengakuan orang.
Bukan itu lagi yang aku cari. Perlindungan dan dekapan orang.
Bukan itu lagi yang aku cari. Kesenangan sementara tanpa aku tahu maknanya.
Bukan itu lagi yang aku cari. Kemudahan dan kelapangan yang pada akhirnya akan menjerumuskanku.
Bukan itu lagi yang aku cari. Kasih sayang yang pada akhirnya akan putus.
Bukan itu lagi yang aku cari. Perhatian dan tawaran menarik dari orang.
Untuk apalah artinya semua itu?Jika Allah hanya akan murka padaku.
Pujian Nya, PenghargaanNya, PerlindunganNya, dekapanNya, kesenanganNya, kemudahan dan kelapanganNya, kasih sayangNya, perhatian serta pembalasanNya, lebih penting dari semua yang ada didunia dan dilangit ini...

Tidak ada komentar: